Polskie marki odzieżowe świetnie sobie radzą zarówno w naszym kraju, jak i na świecie. Bardzo często kupujemy w polskich sieciówkach nie mając nawet o tym pojęcia!
Polskie sklepy odzieżowe
Polskie sklepy odzieżowe to nie tylko butiki lub salony miejscowych krawców szyjących na miarę. To także, a może nawet przede wszystkim, bardzo znane i popularne u nas sieciówki pod szyldami, które widzi się w każdej galerii handlowej.
Dziś pokażemy 10 polskich sklepów odzieżowych, o których wielu klientów nie ma pojęcia, że są one z kraju nad Wisłą. Będą one doskonałym przykładem na to, że polskie jest piękne, dobrej jakości i warte inwestowania! Przy okazji sprawdź też karty rabatowe do najpopularniejszych sklepów.
Polskie marki odzieżowe
Najbardziej znane polskie marki odzieżowe to firmy tak stare, jak i nowe. Niektóre powstały i przetrwały okres wojenny i najgłębszy PRL, inne zaś wykiełkowały i rozkwitły po przemianach ustrojowych. W jakimkolwiek wieku by jednak nie były, cieszą się dużą sympatią i liczną klientelą, której przedział wiekowy również jest bardzo różnorodny.
Poniższa lista polskich sieciówek to oczywiście tylko wycinek rynku; firm odnoszących sukcesy jest ma się rozumieć znacznie więcej i warto je odszukać – choćby i z samej ciekawości.
10 polskich marek odzieżowych
- 4F
- Big Star
- Bytom
- Vistula
- Carry
- CCC
- Gino Rossi
- Reserved
- Medicine (dawniej: Reporter)
- Monnari
4F – polska odzież sportowa
Markę 4F kojarzy na pewno każdy, kto przynajmniej od czasu do czasu zerka na odzież sportową. To doskonały przykład na to, jak “cudze chwalicie, swego nie znacie”. Polacy chętnie sięgają po wyroby takich zagranicznych marek, jak Adidas czy Puma uważając je za wyznaczniki jakości, a obok nich stawiają Nike, 4F i Reebok wskazując, jak można wytwarzać modne i zarazem wygodne dla miłośnika sportu ubrania, nie zdając sobie sprawy z tego, że jedna z tych marek jest jak najbardziej polska.
CCC – cena uczyniła cuda
Sieć sklepów CCC rozrosła się w tak imponującym tempie, że aż ciężko uwierzyć. Od 1996 roku aż do teraz na terenie całej Polski, a także m.in. Niemiec, Czech, Austrii, Rosji, Słowacji, Słowenii, Ukrainy, Serbii, czy nawet Estonii! W Budapeszcie mieści się obecnie największy flagowy sklep CCC, którego powierzchnia wynosi 2784 m kw – ręka w górę, kto ma chociaż działkę o takiej powierzchni!
Reserved – zarezerwowano dla wszystkich
Marka Reserved sprzedaje odzież projektowaną i szytą w Polsce, którą reklamuje ikona światowej mody, Cindy Crawford. Kto by pomyślał, prawda? A przecież to nie jedyna wielkiej sławy postać, która wystąpiła w kampanii promującej polską markę. Kate Moss, Irina Shayk, czy Dacre Montgomery to tylko kilka gwiazd z plejady.
Polskie ubrania przyjęły się nie tylko u nas. Sklepy Reserved można spotkać także w Rosji, Czechach, na Węgrzech, Słowacji, a nawet w Egipcie, czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Monnari – polskie ubrania dla kobiet
Marka Monnari powstała z myślą o polskich, eleganckich kobietach. Firma powstała w 1998 roku (a więc obchodzi w tym roku okrągłe 20 lat) i chociaż miała po drodze poważne problemy, Polki wciąż mogą cieszyć się szykiem i stylem, jakie zapewnia rodzima marka.
Gino Rossi – włoski styl, polskie obuwie
Prawdopodobnie największy szok dla wielu klientów. No bo jak to? Przecież założycielem jest podobno senior Gino Rossi, jak więc marka ma być polska? Otóż pan Rossi jest tylko jednym z kilku założycieli, który dał firmie kapitał i doskonałe marketingowo nazwisko. Wszystko jednak zaczęło się w Słupsku (w 1992 roku) i kręci się tam – a raczej szyje! – do tej pory.
Vistula – odzież znad Wisły
Historia zakładów odzieżowych sięga 1948 roku i marka przebyła długą drogę, nim stała się jedną z tych najbardziej rozpoznawalnych. Nie ma jednak wątpliwości co do tego, że garnitury i inne wyroby projektantów Vistuli dumnie nosi wielu dżentelmenów w Polsce. Sklepy spod wiślańskiego szyldu można znaleźć w niemal każdej galerii handlowej.
Big Star – polska gwiazda jeansu
Od 1979 roku jeansowe produkty Big Star świadczą o wysokiej jakości produktu. Należą się tutaj jednak słowa wyjaśnienia, bo marka Big Star jest w 100% polska dopiero od 2005 roku, kiedy to Polacy wykupili resztę akcji szwajcarskich udziałowców. Ciuchy z czerwonym logo i białą gwiazdą pojawiły się w Polsce w 1990 roku.
Sieciówki odzieżowe w Polsce
Sieciówki odzieżowe w Polsce cieszą się ogromną popularnością klientów i chociaż pojawienie się galerii handlowych z pewnością ułatwiło dostęp i zauważalność marek, to już wcześniej bardzo chętnie je kupowaliśmy.
Dlaczego często nazwy polskich sieciówek są obco brzmiące? Są tacy, którzy twierdzą, że “zagraniczne sprzedaje się lepiej”, więc właściciele marek ukrywają pod nimi polską tożsamość. Inni zaś wskazują na dalekowzroczność planów rozwoju: za granicą na pewno łatwiej zapamiętać i wymówić “Reserved” zamiast “Zarezerwowano”, prawda? Poza tym zauważmy, że znane polskie marki nie muszą wcale bazować na obcym nazewnictwie, aby zabłysnąć zarówno u nas, jak i za granicą: CCC (skrót od Cena Czyni Cuda), czy Bytom to świetne przykłady na swojskie szyldy, które doskonale sobie radzą tak na polskiej, jak i międzynarodowej arenie.
>